نقش تبلیغات

۱۰ نقش تبلیغ در ارتقاء محصول عبارتند از: ۱٫ آگاهی ۲٫ اطلاعات ۳٫ تضمین ۴٫ نگرش ها ۵٫ یادآوری ۶٫ وفاداری برند ۷٫ تصویر برند ۸٫ تقاضای رقبا رقابت ۹٫ گسترش بازارها ۱۰٫ آموزش مشتریان

  • آگاهی :

یکی از نقشهای مهم تبلیغات، ایجاد آگاهی از محصول یا خدمات،مانند نام تجاری و قیمت است. آگاهی از محصول یا خدمات را می توان از طریق برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد نام تجاری ایجاد کرد. امروزه به علت رقابت شدید، این امر به اندازه کافی برای ایجاد آگاهی نیست، اما آگاهی بالای ذهن لازم است.

  • اطلاعات :

تبلیغات به اطلاع مخاطبان هدف در مورد محصول کمک می کند. ارائه اطلاعات به طور نزدیک به ایجاد آگاهی از محصول است. مشتریان بالقوه باید در مورد یک محصول، مانند ویژگی های محصول و کاربردها، بدانند.

اطلاعات مربوط به محصول بسیار مورد نیاز است، به ویژه هنگامی که محصول در بازار معرفی می شود یا زمانی که تغییر محصول انجام می شود. اطلاعات محصول مناسب می تواند به مصرف کنندگان در تصمیم خرید خود کمک کند.

  • ضمین :

هنگامی که شرکت های تجاری محصولات مشابهی را ارائه می دهند، شرکت نه تنها باید به مشتریان در مورد دسترسی به محصول اطلاع دهد، بلکه آنها را متقاعد می کند که آن را خریداری کنند. از طریق پیام های متقاعد کننده، بازاریابان سعی می کنند دلایل مربوط به برتر بودن محصولات خود را در مقایسه با سایر موجود در بازار ارائه دهند. از طریق پیام های تبلیغاتی خلاق، تظاهرات محصول در نمایشگاه های تجاری، ارائه هدایای رایگان، ارائه پیشنهادات برتر و برگزاری مسابقات، می توان از این طریق اطاعت کرد.

  • نگرش :

ارتقا برای ساختن یا تقویت نگرش در ذهن مخاطبان هدف ضروری است. بازاریابان انتظار دارند مخاطبان هدف بتوانند رفتار مطلوب خود را نسبت به مارک هایشان توسعه دهند. نگرش مثبت نسبت به نام تجاری به افزایش فروش آن کمک می کند. در صورت وجود، از طریق تکنیک های تبلیغاتی مانند تبلیغات، بازاریاب میتواند نگرش منفی نسبت به محصول را اصلاح کند. نگرش منفی نیز می تواند از طریق روابط عمومی و تبلیغات اصلاح شود.

  • یادآوری :

اگر مشتریان هدف در حال حاضر به نگرش مثبت نسبت به محصول یا سرویس شرکت، اهمیت یادآوری را ضروری می دانند. هدف یادآوری ضروری است زیرا مشتریان راضی می تواند اهدافی برای تجدید نظر رقبا باشد. مارک های به اصطلاح نیاز به یادآوری مشتریان در مورد حضور خود در بازار دارند.

  • وفاداری برند :

تبلیغات به ایجاد وفاداری به برند کمک می کند. وفاداری برند در خرید های تکراری و توصیه های مطلوب به دیگران توسط مشتریان موجود نتیجه می شود. ترویج فروش، فروش شخصی موثر، بازاریابی مستقیم و به موقع و کارآمد، و سایر تکنیک ها به ایجاد وفاداری به برند کمک می کنند.

  • تصویر مارک :

یک تبلیغ کننده به ایجاد یک تصویر خوب از نام تجاری در ذهن مخاطبان هدف کمک می کند. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به مخاطبان کمک کند. عوامل متعددی مانند شخصیت شخصیتی که مارک را تایید می کند، محتوای پیام تبلیغاتی، نوع و نوع بسته بندی و نوع برنامه ها یا رویدادهایی که حمایت می شوند، وجود دارد که می تواند به ایجاد تصویر برند در ذهن مخاطبان هدف

  • ادعای رقبای:

بازاریاب ممکن است ادعای رقبای اصلی را متوقف کند. به عنوان مثال، تبلیغات رقابتی برای مقابله با ادعاهای ساخته شده توسط رقبا به طور مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شود. با کمک تبلیغات خلاق، بازاریابان می توانند برتری برند خود را ادعا کنند. بازاریاب همچنین ممکن است ترویج فروش تهاجمی را برای مقابله با رقابت در بازار انجام دهد.

  • گسترش بازارها :

تبلیغات موفقیت آمیز منجر به گسترش بازار می شود. بازاریاب ممکن است قصد دارد بازارهای را از سطح محلی به سطح منطقه ای، از سطح منطقه ای تا سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین الملل گسترش دهد. برای این منظور، بازاریاب ممکن است تکنیک های مختلف ارتقاء را بکار گیرد.

  • آموزش مشتریان :

ممکن است ارتقا برای آموزش مشتریان انجام شود. به عنوان مثال، برخی از تبلیغات برای آموزش مخاطبان در مورد استفاده از محصول، دست زدن به عملیات، و غیره انجام شده است. کمپین های آگاهی عمومی همچنین در مورد اثرات منفی آلودگی صوتی، هوا و خاک، آلودگی اجتماعی و غیره به مردم آموزش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *